15 Mayıs 2009 Cuma

Google Translate ve Kopya İçerik


Tekrar tekrar belirtmeye gerek yok sanırım özgün içeriğin önemini anlatmaya ama ben burda bir noktaya daha değinmek istiyorum. Bildiğiniz gibi son dönemlerde bir Google Translate furyası aldı başını gidiyor. Özgün içeriği Google Translate'te İngilizce'den Türkçeye tercüme etmekte arayan birçoklarını maalesef forumlarda okuyorum.

Hele özgün içerik adına sabahlara kadar atılan Google Translate taklalarına ne demeli. İngilizce bir site hazırlamak için nerden geldiği belli olmayan hatta daha başından sonuna kadar okumadıkları makaleyi önce Türkçe'den italyanca'ya sonra İtalyanca'dan İspanyolca'ya sonra da İspanyolca'dan İngilizce'ye çevirmek sonra da bunu özgün içerik diye ortaya çıkmak gerçekten çok acı. Tam güler misin ağlar mısın durumu. Bundan dolayıdır ki internet işe yaramayan bir sürü bilgi çöplüğüne döndü. Sabahlara kadar bununla vakit kaybedileceğine sacede bir tane 3-4 paragraflık bir yazı hazırlamak daha mı zor? İnsan sormadan edemiyor.

Bu gibi Google Translate üzerinden İngilizce site hazırlama (ya da kopyalamamı demem gerekiyor) taktiklerini Google farkeder, sonra saatlerinizi hatta günlerinizi harcadığınız emeklerin boşa gitmesi içten bile değil. İşin ilginç tarafı bu durumlar bazılarını işine yarıyor ve ortaya özgün içerikler çıkıyor.

Biz millet olarak çok yaratıcılıyız. Çok yaratıcılıyız da taklitte, kopyada çok yaratıcılıyız.

1 yorum:

  1. Selam, konu çok faydalı gibi gözüküyor tam olarak okumadım. Benim farklı bir sorum vardı ama tesadüfen buraya geldim. Benim sorum şu.. Şimdi bir sitemiz var http://www.dogumgunususleme.com diye buradaki özgün içerikleri, backlink almak adına farklı bir çok blog da kullansam, bloglardan gelen backlinklerin faydası olur mu ? Ayrıca asıl önemli olan bu içerikler sürekli farklı alanlarda kullanıldığı için google arama motorundan kopya içerik kaşesi yer mi ? Tabi ki yer diyenleri duyar gibiyim..! Ama şöyle bir şey kafa kurcalıyor. Bu içerikler içerisinde bu yazının geldiği ilk yere link veriliyor. Bu google gözünde acaba “bu içerik kopya ama blog tanıtım amaçlı bu sayfadan gelmiştir ayrıca zaten linklerde ana kaynağa yöneliyor” diye bir tutum sergiler mi. Algoritmada böyle bir tolerans var mıdır ? Bilgisi olan arkadaşlar yardımlarınız beklemekteyim.

    YanıtlaSil